Matematika 7.B
Dobrý den. Prosím o pozorné čtení zadání (ušetříte si spoustu práce ) . Zde budete nacházet výukové materiály v průběhu distanční výuky:
17.6. 2020
Racionální čísla opakování
Vypočítejte ze zadání v tomto odkazu
úlohy 3, 5, 10.
Termín pondělí 22. 6. .
Online hodina přes Webex v pátek nebude.
12.6. 2020
Středová souměrnost, středově souměrné útvary
Z učebnice vypracovat cvičení 4abc/41, 5ab/41, 1/44, 5/45.
Termín středa 17. 6. 8:00.
Ve středu 17. 6. v 9:00 online hodina přes Webex.
10.6. 2020
Středová souměrnost, středově souměrné útvary
Zápis do sešitu: nadpis Středová souměrnost, opsat z učebnice rámeček strana 36 dole, projít zaslanou prezentaci a odkazy na youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=RPApifBcZdI
https://www.youtube.com/watch?v=cMl9_ZlkFVk
https://www.youtube.com/watch?v=egRyjZqS8DM
https://www.youtube.com/watch?v=f_VOpe5LQ5E
https://www.youtube.com/watch?v=ziX0ZBN9fJU
Ze slidu 6 opsat informace, ze slidu 7 první 3 řádky. V učebnici přečíst strany 36-39, 42-43 a vypracovat cvičení 1ab/40, 3ab/40.
Termín pátek 12. 6. 8:00.
V pátek 12. 6. v 9:00 online hodina přes Webex.
8.6. 2020
Konstrukce trojúhelníků
Sestrojte ∆ podle zadání, rozsah - náčrt, popis konstrukce, konstrukce.
- ∆ ABC: │AB│ = 67 mm, │BC│ = 55 mm, │AC│ = 74 mm,
- ∆ KLM: │KM│ = 7,5 cm, │< KML│ = 25°, │< MKL│ = 50°
- ∆ TUV: │TU│ = 8,5 cm, │UV│ = 63 mm,│< TUV│ = 42°,
Termín 10. 6.
Ve středu 10. 6. v 9:00 online hodina přes Webex. Hodiny budou pravidelně každou středu a pátek od 9:00.(Týká se žáků, kteří nebudou chodit do školy.)
3.6. 2020
Konstrukce trojúhelníků
Sestrojit trojúhelníky z fotoalba soubor konstrukce_tr_2 cv. 4, 7. Popis konstrukce, konstrukce, dodělat i náčrt.
Žáci, kteří nebyli na online hodině sestrojí i následující úlohy ve stejném rozsahu. (sestrojeno v rámci online výuky)
Sestrojte ∆ podle zadání
- ∆ ABC: a = 58 mm, b = 4,5 cm, c = 5 cm
- ∆ KLM: │KL│ = 4 cm, │LM│ = 35 mm, │< KLM│ = 110°
- ∆ ABC: b = 50 mm, │< BAC│ = 100°, │< ACB│ = 40°
Termín 8. 6. 8:00.
1.6. 2020
Konstrukce trojúhelníků (prezentace emailem)
Sestrojit podle popisu z fotoalba soubor konstrukce_tr_1 cv. b, c vlevo nahoře, 6a, 6b. Popis konstrukce, konstrukce, dodělat i náčrt.
Ti, kteří se nezúčastnili online výuky vypracují zápis do sešitu: nadpis Konstrukce trojúhelníků podle věty ...(doplnit podle každé z prezentací), prezentace projít, z každé prezentace zkonstruovat hlavní příklad v rozsahu náčrt, konstrukce, popis konstrukce + výše uvedená práce.
Termín 3. 6. 8:00.
Ve středu 3. 6. v 9:00 online hodina přes Webex. Hodiny budou pravidelně každé pondělí a středu od 9:00.
27.5. 2020
Shodnost, shodnost trojúhelníků
Vypracovat z fotoalba soubor shodnost_tr_1 cvičení 1, 2, 7, ze souboru shodnost_tr_2 cvičení 10. Dejte pozor na správné pořadí vrcholů v zápisech shodností!!!
Ti, kteří se nezúčastnili online výuky vypracují zápis do sešitu: nadpis Shodnost, opsat z učebnice rámeček strana 12 nahoře, projít zaslané prezentace- vypsat věty o shodnosti trojúhelníků + výše uvedená práce.
Termín 1. 6. 8:00.
V pondělí 1. 6. v 9:00 online hodina přes Webex. Hodiny budou pravidelně každé pondělí a středu od 9:00.
25.5. 2020
Hranoly
Z fotoalba soubor kvadr_krychle_2 vypočítat všechny úlohy. Termín: 27. 5..
Ve středu 27. 5. v 9:00 online hodina přes Webex. Účast nutná, začneme konstrukční úlohy.
20.5. 2020
Hranoly
Všichni - vypočítat z fotoalba soubor krychle_kvádr vypočítat a poslat př. 20, 22, 24, 27, 29. Termín: 24. 5..
18.5. 2020
Hranoly
Všichni - vypočítat z fotoalba soubor krychle_kvádr vypočítat a poslat př. 12, 13, 16, 17, 18. Termín: středa 20. 5.
13.5. 2020
Hranoly
Všichni - vypočítat z odkazu http://www.1zslovosice.cz/files/documents/48/16/mn7_05_priprava%20kv%C3%A1dr%20a%20krychle.pdf
úlohy 1, 2, 3, 6, 7, 9 + z učebnice 7, 8/68 - opakování kvádr, krychle
Ti, kteří se nezúčastnili online výuky vypracují zápis do sešitu: nadpis Hranoly, přečíst str. 69 - 72, opsat z učebnice rámečky strana 69, 70, projít zaslanou prezentaci - vypsat z ní, co je to pravidelný hranol, vzorce pro objem a povrch hranolu i s názvy + výše uvedená práce.
11.5. 2020
Čtyřúhelníky - hodnocená práce
Vypracovat z fotoalba celé cvičení Dušky.
Termín úterý 12. 5. 15:00.
Ve středu 13. 5. v 9:00 online hodina přes Webex.
6.5. 2020
Čtyřúhelníky shrnutí
- těm, kteří se nezúčastnili online výuky, bude práce z této výuky poslána k dopracování emailem + cv. 9/65 uč.
- všichni vypracují cvičení 5, 6/65 a 10/66 z učebnice. Termín odevzdání je pondělí 11. 5..
4.5. 2020
Lichoběžník
- vypočítat písemně z fotoalba zadání lichobeznik_slovni - úloha 927 (plochu zaokrouhlete na m2 ), úloha 928 (výsledek udejte v dm2), úloha 931 (plochu zaokrouhlete na m2 ), úloha 934 (hodnotu výsevu a sklizně zaokrouhlit na desetiny hl). Termín odevzdání je středa 6. 5..
Ve středu 6. 5. v 9:00 online hodina přes Webex.
29.4. 2020
Lichoběžník
- úkol pro žáky, kteří se nezúčastnili online hodiny - Zpracovat prezentaci zaslanou v mailu formou zápisu do sešitu - nadpis Lichoběžník, dále druhy lichoběžníků (prvnímu se říká obecný) s důležitými vlastnostmi a obrázky, popis lichoběžníku, z uč. 60 napsat větu v rámečku, opsat důležité vzorce a řešené příklady.
- všichni pak vypracují písemně z fotoalba zadání lichoběžník. Termín odevzdání je pondělí 4. 5..
27.4. 2020
V učebnici prostudovat k učivu Lichoběžník oddíly 4A/60, 4C/63. Do sešitu vypočítat úlohy 2, 3/57, 6/60 a poslat do středy.
Ve středu 29.4. v 9:00 online hodina přes Webex.
23.4. 2020
Obsah a obvod rovnoběžníku a trojúhelníku
- Projít prezentaci zaslanou v emailu, vzorce přepsat do sešitu. Projít stránky v učebnici.
- písemně vypracovat úlohy z učebnice 1/57, 1/59. U každého cvičení budou zapsány zadané rozměry, použitý vzorec, dosazení do vzorce, výsledek (pozor na jednotky). Termín je 27. 4. 9:00.
20.4. 2020
Čtyřúhelníky
- Z učebnice přečíst články 2/48, B/50, C/51 - 53.
- Zápis do sešitu - přerýsovat obrázky a, b, c str. 48-49, opsat rámeček str. 49, dále nadpis Rovnoběžníky, zapsat větu Součet každých dvou sousedních úhlů je 180º. Pak přerýsovat do sešitu tabulku C5 Vlastnosti rovnoběžníků. Nic neposílat.
15.4. 2020
Čtyřúhelníky
- Na straně 4 uč. projít a zopakovat symboly. Na stranách 46, 47 uč. přečíst si článek o pojmech v čtyřúhelnících, do sešitu nadpis Čtyřúhelníky a opsat rámečky Součet ... a Obvod ... ze strany 47.
- Udělat do sešitu cv. 1/47, 2, 3, 6/48 a poslat na email. Termín 19. 4. .
Řešení úloh z 6. 4. je ve fotoalbu jako 7-1, 7-2. Sami si úlohy zkontrolujte, příp. opravte.
6.4. 2020
Řešení slovních úloh s procenty
- postup: pořádně přečíst zadání, určit, zda budu počítat základ, procentovou část či počet procent, zapsat trojčlenkou a vypočítat, odpovědět na otázku
-zadání je ve fotoalbu procenta_3 vypočítat př. 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37. Pokud je nutné, pak výsledek zaokrouhlit na 1 desetinné místo (zejména u počtu procent). Termín 14. 4. .
- ve fotoalbu je ukázkové řešení úloh
2.4. 2020
Řešení slovních úloh s procenty
- postup: pořádně přečíst zadání, určit, zda budu počítat základ, procentovou část či počet procent, zapsat trojčlenkou a vypočítat, odpovědět na otázku
-zadání je ve fotoalbu procenta_2 cv. 28, 28, 30, 31, 34, 36, 39. Termín - pondělí 6. 4. .
Od pondělí budou další informace k výuce matematiky k dispozici v E- žákovské podle pokynů, které jste obdrželi. Jejich součástí bude i termín odevzdání a info o tom, jestli se jedná o známkovanou práci.
30.3. 2020
Řešení slovních úloh s procenty
- postup: pořádně přečíst zadání, určit, zda budu počítat základ, procentovou část či počet procent, zapsat trojčlenkou a vypočítat, odpovědět na otázku
-zadání je ve fotoalbu procenta_1 kromě všechny příklady kromě úlohy 26. Termín - středa 1. 4. .
Pro procvičování lze použít :
27.3. 2020
Výpočet počtu procent - úlohy
- ve fotoalbu je nová fotka Počet procent, řešit úlohy 2b, 2d, 3a, 3c. Můžete používat i kalkulačky. Výsledky poslat nejpozději v neděli 29.3..
Většina vyučujících si stěžuje na špatnou komunikaci z vaší strany. Prosím o větší aktivitu. Já si dělám záznamy, kdo mi co poslal, a někteří z vás mi zatím poslali jediný úkol ze 4 zadaných!!!
23.3. 2020
Počítání s procenty
- projít prezentaci Počítání s procenty - udělat zápis pojmů (3), vzorců do sešitu (5, 6, 7).
- z pracovního listu se stejným zápisem příkladu jako v prezentaci udělat cv. 3abc, 4abc, 5def, 13abcd, 14ab. Nejpozději ve středu 25.3. do 20:00.
Prezentaci i pracovní listu najdete v emailu.
Kdo ještě nekontaktoval p. uč. Žárského, ať tak ihned učiní (práci máte zadávanou společně s dějepisem). Vzdělávat se je nutné ve všech naukových předmětech!!! Po příchodu do školy nikdo nebude omlouvaný za to, že dělal mrtvého brouka a nekomunikoval, tam, kde měl.
19.3. 2020
Procenta
- v učebnici prostudovat oddíl A/str. 31, oddíl B/ str. 32, do sešitu zapsat rámečky str. 113 (Všimněte si ...) a oba rámečky na straně 114
- pak udělat do sešitu př. 2, 4, 5, 6/ str. 115, 8/ str. 116
k 5.) 11/100 = 11%, k 6.) 0,31 = 31/100 = 31%, k 8.) 15% = 15/100 = 0,15.
Termín poslání ofocených příkladů je neděle 22.3.. Nezapomínejte na to, že nemáte prázdniny, ale distanční výuku, i na ostatní předměty, kontakty na vyučující jsou na stránkách školy. Florík
18.3. 2020
Čeština - prosím všechny, kteří se ještě nespojili s p. uč. Danko Jurčovou, aby to neprodleně udělali na email: Rjurcova@seznam.cz
16.3. 2020
Zadání je na stránce: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=c2tvbGFvbmRyZWpvdi5jenxodWQtaW5mb3xneDoyOTExMWZiOGQ4OGUzMjBk
jedná se o úlohy 1, 2, 6, 8, 10, 13. Nejprve si určete o jakou úměrnost se jedná a potom využijte návod na počítání ve fotoalbu. Ke kontrole poslat do čtvrtku. Florík
Ještě se tu neobjevil Kuba, Seba, Saša. Probuďte je !!! Dělají mi problémy maily na centrum.cz., pokud máte i jiné adresy, zkuste mi je poslat.
15.3.2020 ve fotoalbu návod na počítání úměrností trojčlenkou
12.3.2020
Dobrý den. Po dobu uzavření školy přecházíme na distanční výuku. Posílám úkoly na následující dny:
Nepřímá úměrnost
- prostudovat učivo v učebnici str. 105 - 106 ne oddíl C
- opsat oba rámečky str. 106 do školního sešitu
- písemně do sešitu cv. 2, 3, 4/str. 108
Trojčlenka
- prostudovat oba způsoby řešení str. 109, 110 - 2. způsob = trojčlenka
- opsat rámečky str. 110, 111
- projít řešený příklad B - 2. způsob
- do školního sešitu řešit úlohy - 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8/ str. 111, 9, 10/str. 112
Zadání mohou děti sdílet i prostřednictvím sociálních sítí.
Zřídil jsem nový e-mail pro komunikaci v matematice -
matematika7bpohor@seznam.cz.
Na tento email prosím zaslat třeba pozdrav z emailové adresy žáka (dítěte), ať vytvoříme cestu pro komunikaci.
Pak zde budu odpovídat na dotazy k učivu. Děti na tento email budou posílat vyfocené řešení úloh ve školním sešitě (pro už zadané úlohy je termín v pondělí). Prosím o sdílení tohoto e-mailu v rámci třídy na sociálních sítích, ať se k této informaci dostanou všichni.
Děkuji Florík